Jumat, 29 Juli 2011

PUASA BENTARAN LAGI

Nggak terase...bulan Ramadhan tinggal 2 hari lagi, perasaan baru kemaren Bang Pendi ngejalanin puase (emang puasa? hehe). Pengennya sih puasanye bise pol kayak taon kemaren, pan lumayan tuh...dapet hadiah sendal jepit buat lebaran dari Enyak, hehe. Niatnye sih, Bang Pendi mao puase juga nulis diblog...soalnye kebiasaan nyela orang, Bang Pendi jadi takut. Soalnye Pak Ustaz bilang, klo puase ntu bukan sekedar nahan laper ame haus doang tapi semuanye mesti dijaga. Jaga mata, jaga telinga, jaga mulut dan sebagainye...pan tekor kalo cuman dapet puasanye doang tapi pahalanye kagak dapet, ye nggak!?

Senin, 18 Juli 2011

HILANGNYA JANDA KEMBANG (3)

Bau harum semerbak tiba-tiba menyeruak dari kebon pohon pisang yang langsung berhadapan dengan pintu belakang. Bau pesing (pipis) yang menyengat dan menggelitik nonjok hidungnya Bang Pendi. Nah, siapa yang bilang bau jengkol kemaren? ya kira-kira seperti itulah baunya, hehe. Buru-buru Bang Pendi nutup pintunya dan ngajak si Jabrik untuk keluar rumah. Sekarang giliran cari bukti diluar rumah dan Bang Pendipun mengitari rumah Mak Saodah 12 kali sambil mulutnya komat-kamit. 

"Gue heran ame elu Pen. Elo mao cari bukti ape mao jadi dukun? muterin rumah ampe 12 kali gitu, sambil komat-kamit lagi..." Tanya si Jabrik heran.

"Sebenernye gue nyari duit kerokan Enyak gue Brik. Tadi jatoh dimane ye?"

"Ah, elu mah yang aneh-aneh aje. Segala kerokan lah dibawa, aturan mah detektif bawa beceng...bukan kerokan!" 

Bang Pendi diem aje. Sambil ngedumel sendiri, die nyamperin ibu-ibu tetangganya Mak Saodah. Kayaknya sih ada yang ditanyain dan keliatannya Bang Pendi serius dengerin ibu-ibu ntu ngomong sampe manggut-manggut kayak burung onta. Habis ntu, die balik lagi nyamperin si Jabrik.

"Sekarang gimana Pen?" tanya si Jabrik.

"Gue belon yakin Brik, tapi kayaknya gue punya firasat kite mesti ke kali..."

"Lha...ngapain? elu kebelet pengen buang aer?"

"Ya ude ikut aje..."

Akhirnye si Jabrik ngikutin Bang Pendi ke kali (sungai). Nggak jauh dari  rumah Mak Saodah emang ada kali kecil yang dulu sering dipake warga buat nyuci atawe mandi. Tapi sekarang ude jarang, karena warga deket situ ude banyak yang pake sumur pompa selain itu kalinye juga ude mulai kering dan aernye kotor. Jalan menuju kali emang rada menurun tapi nggak terlalu curam walau jalannya akan menjadi licin dan berbahaya kalo turun hujan.

Ketika kali yang dituju ude keliatan, tiba-tiba si Jabrik mengaduh. Ternyata sendal jepitnye tembus oleh pecahan beling atau kaca. Bang Pendi merhatiin pecahan kaca yang dipegang si Jabrik, matanya langsung mengamati sekitarnya dan akhirnya die ngeliat lampu templok yang pecah berantakan. Bang Pendi langsung senyum-senyum sendiri karena merasa firasatnya benar, tapi die langsung inget sesuatu...

"Astaga Brik! cepet kite cari Mak Saodah di kali..." Bang Pendi langsung turun dan si Jabrik yang keliatan masih bingung langsung turun ke kali juga. Tapi tiba-tiba...

"Heh..heh...pade mao ngapain lu!? Pade mao ngintip gue ya? ayo..sono pergi!" tereak Mak saodah. Jelas aje Bang Pendi ame si Jabrik kaget.

"Ya elah Mak...siape yang mao ngintip sih, kagak ade untungnye! Lagian nongkrong dari semalem kagak selese-selese. Orang-orang  lagi pade sibuk nyariin, eh malah enak-enakan nongkrong dimari. Bikin geger aje..."

"Siape bilang gue nongkrong dari semalem. Semalem emang gue pengen berak bab tapi gue kepleset terus nyebur kesini,  gue pingsan dah. Baru aje gue siuman tapi kayaknye gue masih pengen bab gara-gara semalem ketunda karna pingsan. Ya ude, gue bab dulu sebelon pulang" jelas Mak Saodah. Bang Pendi ame si Jabrik ngakak ngedenger itu terus mereka ngejauhin Mak Saodah, kagak tega ngintipnye, hehe.

Sambil nunggu Mak Saodah, si Jabrik penasaran...
"Hebat juga lu Pen...bise tau dimane Mak Saodah. Gimane ceritanye tuh...?"

"Yah..ntu kagak sengaje Brik. Waktu kite nyari bukti dirumahnye, elu tau sendiri pan kalo kamarnye cuman ada tiga, kamar tamu, kamar tidur terus ame dapur. Nggak ada kamar mandinye pan? ude gitu pas gue buka pintu belakang, langsung bau pesing yang kagak ketulungan. Gue pikir itu pasti bau kencingnye si Japra atawe Mak Saodah yang kencing disitu karena nggak punye kamar mandi. Nah, kalo mao mandi atawe bab..gimane? ntu yang jadi pertanyaan. Kemungkinannye cuman due, kalo kagak numpang dirumah tetangge, bise juga Mak Saodah atawe si Japra bab-nye ke kali. Nah, waktu gue nanya ame tetangganye, Mak Saodah ntu die bilang termasuk nenek-nenek prokem. Kemane aje dan jam berape aje, die tetep jalan alias kagak ade takut-takutnye. Waktu di dalem rumahnye, gue sempet merhatiin kalo lampu temploknye kagak ade. Gue pikir, kemungkinan waktu tadi malem..Mak Saodah kebelet pengen buang hajat tapi mao numpang kerumah tetangga kagak enak karna ude malem akhirnye die  nekat pergi ke kali dan bawa lampu templok buat nerangin jalanan..." jelas Bang Pendi panjang lebar. si Jabrik terkagum-kagum.

Akhirnye Bang Pendi dielu-elukan warga karena bise nemuin Mak Saodah walau sebenernye kagak ditemuin juga, Mak Saodah bakal pulang sendiri, hehe. Sebagai tanda terima kasih, Pak Rt menjanjikan akan memberi hadiah tapi Bang Pendi langsung ngacir pulang....

"Lho...kok mao di kasih hadiah, elu malah ngacir Pen?"

"Gile aje ntu Pak Rt, masak hadiahnye gue mao dikawinin ame Mak Saodah. Yang bener aje..."

"Lah...bagus pan!? lagian cocok tuh...elu bujangan dan Mak Saodah jande. Jande kembang tuh Pen..!"

"Jande kembang kepalelu bau menyan!" Bang Pendi ngedumel, si Jabrik ngakak.

Abis dah....

Jumat, 15 Juli 2011

HILANGNYA JANDA KEMBANG (2)

Habis bersihin tanah yang ngotorin bajunye, Bang Pendi pamit bentaran kedalem buat ganti baju. Lalu Bang Pendi pergi mandi dan tak lupa cukur ketek trus ngasih makan ayam, benerin kandang bebek, metik daon melinjo, metik nangka, sarapan pagi dan yang terakhir minum kopi. Jelas aje si Jabrik yang nungguin jadi resah dan gelisah. Die ude minum aer 5 kendi sampe kendi-kendinye die telen, Bang Pendi kagak nongol-nongol juga.

"Set dah...kagak taon depan aje sekalian Pen!" si Jabrik ngedumel. Bang Pendi cuman cengengesan aje sambil ngasih kantong kresek. "Buat apa nih Pen? buat ngumpulin bukti-bukti?"

"Ya ude pegang aje, nanti kalo ada orang hajatan...lumayan pan buat naroh uli ame geplak" Bang Pendi cengar-cengir.

Sambil jalan, Bang Pendi mikir-mikir. Kalo kasus orang hilang kayak gini kemungkinannye bise banyak, jadi ada beberape faktor yang mesti dicari tahu dulu. Gimane latar belakang keluarganye? bibit, bebet dan bobotnye gimane? eh, ntu mah kayak mao cari mantu ye..? hehe. Maksudnye hubungan antara keluarge, hubungan ame tetangga, punye masalah ame tukang kredit ga? punye musuh ga? punye selingkuhan ga? Wah, yang terakhir kayaknye kagak mungkin dah. Selingkuh ame siape? si Jabrik? hehe. Atau Mak Saodah dibawa kabur ame temen fb-nya? hehe

Nggak lama, mereka sampe di TKP (Tempat Kawin Pinguin, hehe). Rumah Mak Saodah  kelihatan masih sederhana banget, dindingnya masih dari anyaman bambu, dia hanya tinggal berdua saja dengan anak semata wayangnya...si Japra. Suaminya meninggal waktu dia belon hamil si Japra. Lho? si Japra anak siapa dong?hehe. Sayangnye si Japra ntu otaknye kurang setengah. Ibarat TV pake antena dalem, kadang-kadang mesti digeser-geser dulu kalo mao dapet gambar yang bagus, hehe. Bayangin aje, untuk pakai pakaian aje mesti Mak Saodah yang make-in. Repot dah kalo si Japra yang pake sendiri, soalnye sering celana die pake di kepala dan baju die pake di kaki malah pernah die langsung pergi maen, baju ame celananye cuman dipegangin doang, hehe.

Pas nyampe di rumah Mak Saodah, disitu ude ada Pak Rt  lagi ngebujukin si Japra yang lagi nangis...
"Ya ude Pra, emaklu mah kagak usah ditangisin. Nanti juga pulang..."

"Aye bukan nangisin emak Pak! masalahnye emak bawa gelang ame kalung emas buat beli motor bebek..hu..hu..hu.." rengek si Japra. Bang Pendi ame si Jabrik geleng-geleng kepala, Pak Rt ngurut-ngurut dengkul.

"Hmm..dasar Malin Kondangan, bukan emaknye  malah motor bebek yang dipikirin" gerutu Bang Pendi. "Eh..Pra, elu pengen beli motor bebek pan? daripade nunggu emaklu, mending sekarang elu beli bebek dulu dah...kalo bisa yang cewe. Nah, elu dandanin dah yang cakep kalo perlu elu pakein lipstik biar rade menor. Nanti motornye juga dateng ke rumahlu, ngapelin ntu bebek!"

"Yang bener Bang? ya ude, aye kepasar dulu...beli bebek" muka si Japra langsung cerah, lalu die pergi sambil jingkrak-jingkrak.

"Bisa aje lu Pen, sampe lebaran kudanil...ntu motor kagak bakalan dateng" Kate si Jabrik. Bang Pendi cuman cengar-cengir, Pak Rt senyum manis.

"Wah, kalian kemana aja baru nongol. Warga yang laen sudah saya sebar kebeberapa family Mak Saodah untuk cari dia. Tapi bagus dah kalian sudah disini, kalian tunggu disini barangkali Mak Saodah nanti pulang sendiri. Saya pulang dulu, sudah pegel nih ngediemin si Japra" kata Pak Rt. Bang Pendi ame si Jabrik manggut-manggut aje.

Sepeninggal Pak Rt, Bang Pendi duduk sambil merenung. Matanya menerawang langit tapi bukan karena ia sedang berpikir keras, Bang Pendi cuma takut ketiban kelapa soalnye die duduk dibawah pohon kelapa, hehe. Sebenernye die emang lagi mikir juga, langkah pertama buat nyelesein kasus hilangnye Mak Saodah ialah cari bukti-bukti.

Bersama si Jabrik, Bang Pendi masuk kerumah Mak Saodah yang sederhana. Ada 1 ruang tamu, 1 kamar tidur dan 1 dapur. Di beberapa bagian dari dinding yang terbuat dari anyaman bambu itu terlihat hitam-hitam, sepertinya sih karena asap dari lampu templok karena rumah Mak Saodah belon pake listrik. Suasana kamar kayaknya nggak ada yang aneh, barang-barang masih tertata rapih atawe kagak ada tanda-tanda bekas peperangan, kulkas juga masih utuh dan tersangkut rapih dibilik dapur (bakul bekas, maksudnye..hehe).

Bang Pendi coba buka pintu belakang tapi tiba-tiba Bang Pendi langsung menutup hidungnye...

Bersambung...

Rabu, 13 Juli 2011

HILANGNYA JANDA KEMBANG (1)


Serial Detektif : Pendi Van Burick

Gara-gara Bang Pendi demen nonton serial "Dong Yi" yang penuh trik dan intrik, nalurinya tergugah dan jiwa detektifnya bangkit, hehe. Jadi mulai sekarang Bang Pendi mulai bikin serial detektif, tapi jangan terlalu berharap Bang Pendi bisa menyelesaikan sebuah kasus. Kayaknya sih gak yakin Bang Pendi bisa nyelesein kasus, bisa-bisa malah tambah runyam, hehe.

Pagi hari, disaat ayam jago masih kekepan ame ayam betina, di kampungnye Bang Pendi ude kedengeran heboh. Ada yang tereak-tereak, ada yang nangis, ada yang mukul kentongan dan ada juga orang yang maen pukul-pukulan gara-gara yang mao mukul kentongan salah mukul kepala orang yang botak, hehe. Bang Pendi yang lagi enak-enaknye ngorok di bale-bale depan rumahnye jadi kaget. Dia langsung ambil jurus kunyuk negrep (tangkap) jangkrik yang diajarin gurunya yaitu Wira Wiri Tambeng. Dia langsung lompat kebawah tapi sayangnye die lupa kalo semalem abis makan pisang satu tandan, kulitnye pade ngampar (berserakan) di bawah. Akhirnye die kepeleset lalu jatuh tengkurep dan kepalanye nyusruk di kebon depan rumah dengan sukses.

"Heh..heh..teradahan gawe (kurang kerjaan) lu ya? Lagi ngapain lu disitu?" Nyak Salminah bingung waktu ngeliat Bang Pendi tengkurep di tanah.

"Eh, anu Nyak...Aye lagi coba meresapi harumnye wangi bunga di indahnye pagi hari" Bang Pendi ngeles buat ngilangin malu sambil nyium-nyium pohon didepannye.

"$#@31/2km-1/4ons%^**?????" Nyak Salminah kagak bise ngomong ape-ape. Die lagi bingung binti heran..."Kalo bunga mawar atawe melati wajar aje, tapi ini pohon talas yang dicium-cium. Ape yang harum?" akhirnye Nyak Salminah ngeloyor ke dalem rumah.

Ngeliat enyaknye ude masuk rumah, Bang Pendi langsung bangun sambil garuk-garuk hidungnye. Ternyate pohon tales yang tadi die cium-cium bikin idungnye jadi gatel, Bang Pendipun nyumpah-nyumpah dalem ati. Suddenly...tiba-tiba en sekonyong-konyong, kedengeran ada yang tereak manggil-manggil namanye...

"Pen..Pen..gawat Pen...!!" tereak si Jabrik sambil berlari kearahnye. Bang Pendi bingung dan tambah bingung lagi waktu si Jabrik ude nyampe tapi kagak brenti tapi malah nyelonong masuk rumah Bang Pendi.

"Lho....???" Bang Pendi melongo sambil garuk-garuk ketek. Ngga lama si Jabrik nongol sambil nenggak aer minum dari kendi yang dipegangnya.

"Ya..elah Brik, dirumahlu kagak ada aer ape? Dateng-dateng maen nyelonong aje ngambil aer kendi gua.."

"Sorry Pen..tenggorokan gue ampe kering nih, lari-lari..."

"Eh, ati-ati lu megang kendinye, jangan sampe ke usap-usap! Nanti jin Ipritnye masuk lagi ke dalem.."

"Ah, yang bener aje lu Pen. Biasanye kalo diusap-usap jin-nye baru keluar. Emangnye jin-nye ude keluar dari tadi?"

"Iye....ntu yang lagi megang kendi!"

"Ah, sialan lu. Eh, gua kesini mao ngasih kabar heboh nih Pen. Ada janda kembang hilang tadi malem, sampe sekarang belon ketemu..."

"Jande kembang? jande kembang yang mane? setau gue kagak ada jande kembang dikampung kite. Elu tau sendiri pan, mane ade jande yang belon gue satronin...hehe" Bang Pendi cengengesan.

"Iye...iye..gue tau maenan lu. Emang cuman janda-janda aje yang mao ame elu.."

"Eits...siapa bilang Brik, jangan salah...Buah pepaye di makan sekeluarge, makan sekoteng jangan lupa kacang polongnye. Bukan salah gue didemenin perawan apelagi jande, muka gue ganteng emang dari sononye!"

"Jiaaaah..lagulu pera Pen. Eh, tapi bener Pen...gue serius! Hansip sekelurahan aje ampe dateng kesono, semua pade sibuk nyari Mak Saodah yang hilang semalem"

"Heh...siape lu bilang? Mak Saodah? kagak salah lu Brik? setau gue Mak Saodah umurnye ude 60 taon. Jande kembang apanye? Oooh...gue tau, maksudlu kembang Rafflesia Arnoldi ye..?"

"Rafflesia Arnoldi? kembang apaan tuh Pen?"

"Kembang bangke..!!"

"Busyeet...tega amat lu Pen, orang disamain sama  bangke"

"Lagian elu juga yang oon. Kalo bikin definisi janda ntu yang bener dong. Janda kembang ntu jande yang baru kawin terus cere dan belon punye anak. Nah, yang ini mah ude bau tanah elu bilang jande kembang. Jande kembang dari hongkong! mangkanye kalo ngomongin jande mending konsultasi dulu ame gue..." celetuk Bang Pendi. si Jabrik sebenernye gondok tapi die juga nahan-nahan tawa denger celetukannye Bang Pendi.

Bersambung...
maaf, ini cuma cerita...ga ada maksud apa-apa

Minggu, 10 Juli 2011

TERUUUUSKANLAH...KAU BERNYANYI...

Itu penggalan syair lagunye  Bang Iwan Fals, abangnye Bang Pendi..hehe. Bukan bermaksud ngomongin Bang Iwan tapi mao ngomongin politikus-politikus kita yang sekarang pade pinter-pinter nyanyi. Itu yang bikin Bang Pendi jadi gondok seperempat mati!!. Masalahnye, Bang Pendi yang ude ngebet pengen jadi penyanyi kagak pernah kesampean. Kagak ada produser rekaman yang tertarik ame suara serak-serak jengkolnye Bang Pendi. Padahal ude ngirim demo masak kemana-mana, jangankan dapur rekaman...dapur tetangga aje ude Bang Pendi satronin, numpang makan maksudnye, hehe.

Nah, politikus kita malah gampang ngetopnya. Kagak pake promosi, kagak pake konser dan kagak pake masuk yutup kayak Briptu Norman. Nyanyian mereka langsung jadi ngomongan orang...
Belon lama, Bang Pendi denger ada rame-rame di DPR ngebahas soal kecurangan pemilu kemaren. Nah salah satu artis yang disorot, yaitu Ibu Dewie Yasin Limpo yang nyanyiin  lagunya Tante Vina Panduwinata...
Surat palsuku yang pertama
Membuat hatiku berlomba...hehe
Masalahnya sekarang, yang lagi dicari-cari ntu pencipta lagunya. Siapa yang nyiptain lagu "surat palsu" itu atawe paling kagak yang bikin arasemennye, pan ga enak kalo ga ketauan penciptanya. Lha...Nanti kalo ada royalti 2 atawe 3 tahun penjara, mao dikasih siape? hehe.

Nah, yang kedua lebih ngetop lagi nih...yaitu Pak Nazaruddin. Wah, dia malah lebih hebat! ngerekam singel pertamanye  aje di Singapura, singel kedua di Malaysia terus di Vietnam dan singel seterusnye kagak tau lagi dah. Sebenernye waktu pertama dia dipecat jadi bendahare Demokrat, Bang Pendi pikir dia mao nyanyi..."pulangkan saja, aku pada ibuku atau ayahku..." hehe. Eh, ternyata lagunya beda! kalo ga salah syairnya kayak lagu Bang Haji Rhoma..."Berakit-rakit ke hulu, berenang ke tepian....Jangan yang sakit gua mulu, elu dong gantian..." hehe.

Kalo dalam kamus persahabatan, Bang Pendi pikir Pak Nazaruddin ini termasuk sahabat yang baik. Kalo lagi seneng dia ntu ngajak temen-temennye. Nah, sekarang lagi dia susah alias keblangsak, die juga mao ngajak temen-temennye buat ngerasain susah. Sayangnye kagak ada temennye yang mao diajak susah, malah sekarang mereka jadi berbalas pantun atawe maen hujat menghujat. Wah, repot emang kalo ude masuk dunia politik. Antara temen ama musuh cuman dibatasin ame sekat tipis setipis kulit kodok bangkong, hehe. Sekarang temen besok bise jadi musuh atau sebaliknye sekarang musuh besok jadi temen.

Haaah...Bang Pendi kagak ngerti dah! biarin dah mereka pade nyanyi,  walau lagunye kayak lagu thrash metal yang cuma bikin kepala puyeng dan kuping budeg, Bang Pendi kagak peduli. Yang penting masih bisa manggut-manggut sambil nyanyi...


Teruskanlah kau bernyanyi...Dan jangan lagumu terhenti...